2010-08-01

köksrenovering

Idag börjar rivningen av vårt gamla kök och byggandet av vårt nya kök. Hela helgen har jag slagit in och packat allt som fanns i våra köksskåp. Lite extra klurigt blev det för att vi måste ha kvar saker att laga mat med och naturligtvis måste vi också äta.

Inte förrän den 19/8 kommer det nya köket och det tar väl ett tag innan det är på plats så jag gissar att vi får leva med vårt provisoriska kök i fem, sex veckor minst. Huvva! Sambon ska under dessa veckor jobba i Schweiz och kommer inte behöva springa mellan våningarna för att hämta vatten, diska och laga mat. Fusk!

Vi har i alla fall bestämt att vardagsrummet är vårt provisoriska kök. På altanen kommer jag att kunna laga mat på en liten extraspis med två plattor. Disk och vattenhämtning kommer att ske
på bottenvåningen i rummet innanför tvättstugan. Så långt bort från vardagsrummet man kan komma men vad gör man?

Kyl och frys placerade vi i hallen precis utanför vardagsrummet och där står de bra tycker jag! :)


Köksbordet är bortburet och köket ser ganska stort ut helt plötsligt.


Vänstra delen av köket




... och den högra


Mitt provisoriska kök och skafferi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar