2010-08-13

Fredag 13

Idag är det fredagen den 13 och många skrockfulla har det jobbigt. Själv födde jag för nästan 25 år sedan en dotter. Fredagen den 13 september, 1985, föddes lilla, lilla Malin. Då kan man ju faktiskt inte tycka annat än att fredagen den 13 är en lyckosam dag :D

På jobbet idag har det varit helt galet! Egentligen satt jag och jobbade med layouten på en rapport som ska publiceras nästa eller nästnästa vecka men vi har många nyanställda som ska fota sig till intranätet och det tillsammans med ett helt gäng "gamla" anställda som ville passa på att ta om sina bilder gav mig en rolig men arbetsam dag. Det kändes som jag jobbade med rapporten fem minuter i taget innan någon kom och ville få foto taget. Så nu ligger jag efter med rapporten redan dag 1. Å andra sidan älskar jag att fota mina kollegor och redigera bilderna efteråt så jag känner mig inte speciellt lidande ;)


Nästa vecka ska jag kontakta en fotograf för en snabbkurs i porträttfotografering. Ska bli kul att få gå en sådan :D Jag tänker också börja spara till en bra kamera som Canon EOs 50D. Med bra objektiv kan det bli en dyr historia så den hinner säkert bli riktigt omodern innan jag nått i mål. Synd att döttrarna är fattiga studenter istället för rika yuppies ;) Annars kunde man ju önskat sig i julklapp och födelsedagspresent kanske? ;)

Vädret har varit underbart idag. Soligt och varmt med små vindpustar som fläktar. Jag och en kollega handlade med oss lunch och satte oss på en parkbänk i solen. Kanon! Tänk om man kunde göra så här året runt. Det skulle jag verkligen uppskatta ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar