2010-08-24

köksrenovering dag 17

Nu har det hänt lite som syns och mycket som inte syns.

Jag älskar min "stjärnhimmel" av spottar som går att dimma ner till nästan ingenting. Varför man nu skulle vilja det när de lyser så skönt?



Taket är spacklat och målat en gång och genast känns det så mycket ljusare :)



Väggen är fixad där fläkten ska hänga och miljömedvetenheten är hög vill jag lova. Hantverkaren har återanvänt vårt gamla parkettgolv! Smart tänkt och jag gillar det :)






Mer skräp har samlats i hörnet där skafferiet sedan ska stå.






Och nu till dagens svåra fråga. Vi hade tänkt att ha en hängande lampa ovanför diskhon. Hantverkaren föreslog att han skulle fixa en hylla istället och i sådana fall dölja belysningen i den. Jag kan tänka mig en hylla men inte bara ett hyllplan i sådana fall. Nu funderar jag på två hyllplan och vinfack ovanför dem. Men blir det snyggt? Och ska hyllan vara med rak framkant eller lite urfasad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar