2010-08-03

Köksrenovering dag 2

I går försökte jag och kollegan att titta på tapeter i en färgaffär som ligger precis bredvid jobbet men den hade semesterstängt och öppnar öppnar först om två veckor. På lunchen idag rusade vi iväg till en annan färgaffär inom rimligt avstånd. Den var öppen och jag hittade en tapet som jag tror att sambon kan godkänna.



Snygg va?!

Hehehe

Nej jag skämtar faktiskt ;)

Här är tapeten jag hittade till fondväggen:



Den är vit och beige i botten och grå och lila i mönstret. Den är verkligen diskret och samtidigt inte alltför platt. Färgåtergivningen är inte riktigt ok .

För att man ska kunna få en uppfattning om hur färgen FAKTISKT ser ut, plåtade jag tapeten ihop med två enfärgade.

Den översta är svagt ljuslila och den undre svagt mellanlila. Jag håller med om att det är svårt att tro det när man tittar på bilden. Allt ser mest ganska rosa ut tycker jag.


I ett sista försök att hitta en bild som gör tapeten rättvisa gick jag till tillverkarens hemsida och tji fick jag igen. Alla bilder på den här tapeten på nätet är rosa. Jag blir galen!! Jag stod ju i affären och konstaterade att det här är en vit/på vitt-tapet med en gnutta svagt lila i. Perfekt ju!




---



---



---



---


Spisen står mitt i rummet.

Väggen uppe vid taket ska ju bort.

Igår fanns det en diskmaskin och en diskbänk här.

Gamla rör till icke-existerande element

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar