2010-08-06

Köksrenovering dag 5

Det går sakta framåt.


Innertaket är borta






Men varför är en del av takbrädorna svarta? Har det brunnit när förra ägarna hade huset?


Skafferiet är också ett minne blott. Notera den ursnygga (uuuurk) gröna färgen. Undrar om väggarna var målade i den färgen förut eller om det bara var skafferiets insida?







För övrigt blev jag påhoppad igår på väg hem. Jag satte ner foten bredvid, vad jag trodde var, ett lönnlöv. Tyvärr hoppade "lövet" rakt upp i luften och landade på min fot. Jag blev så förskräckt att jag hoppade rakt ut i gatan med ett tjut. När jag tittade närmre på anfallaren, insåg jag att det var en stor groda eller liten padda. Jag har ingen aning om vad det är för skillnad!

Det är faktiskt första gången jag ser en groda eller padda där jag bor. Samlingen med djur blir bara större och större. Rådjur, harar och mängder med duvor, skator och kråkor har jag ondgjort mig över i många år. Vi har dessutom ekorrar, igelkottar, råttor, möss, hackspettar, måsar, okända små sångfåglar, enorma hus- eller skogsspindlar, ätliga sniglar med hus, oätliga sniglar med och utan hus, mördarsniglar, vilda kaniner och nu grodor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar