2010-04-25

Aaaaaaaaaaaatjooooooooooooo

Nu är jag förkyld igen ..... eller så är det hösnuva. Vet faktiskt inte vilket men jobbigt är det med rinnande ögon och kliande näsa.

Jag skulle åkt till en kompis med familj över helgen. Hon bor långt bort och det blir en hel del tid som går åt till själva resan. Fredagen hade jag fått semester och jag skulle åka tåg direkt efter jobbet i torsdags. Gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att min tågbiljett var beställd till fredag kväll istället! Det blir en väldigt kort resa om man är kvällstrött och inte kommer fram förrän vid läggdags på fredagkvällen. Att hemresan skulle ske på söndagsmorgonen fick mig att bestämma mig för att stanna hemma. Jag ställde in resan och sparade semesterdagen. Nu har jag bestämt att jag åker närmre sommaren istället.

Vi eldade ris och kvistar igår. Hela dagen gick åt till att mata på brasan med bränsle men efter ett hårt inledande arbete var det faktiskt ett ganska skönt jobb. Varmt var det också och jackan och tröjan lade jag in ganska snart. Årets första dag ute i t-shirt alltså :) Traditionsenligt grillade vi korv på glöden men i år fick vi klara oss utan korvbröd och marsmallows för det hade jag glömt att handla.

Idag ska vi veckohandla och jag behöver tvätta lite. Jag undviker gärna att tvätta på helgerna eftersom jag alltid har tillgång till min maskin men sambon ska över till England hela veckan på jobb och jag misstänker att han har lite ont om rena skjortor för tillfället. Lite sur är jag för att han inte landar förrän sent på fredagkvällen. På mitt jobb är det halvdag och den har jag kommit överens med min chef om att flexa ut. Resan till jobbet tar lite mer än en timma och två timmars resa för fyra timmars arbete är inte lockande alls.

Nu ska jag läsa bloggar med kaffekoppen och godisskålen inom räckhåll. Jag hann inte göra det igår och jag tror att man ska akta sig för att jobba för mycket när det är söndag. Helgen är så kort ändå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar