2010-05-02

Gäsp

Jag satt uppe till 00,30 igår och gjorde färdigt bilder till systers nya hemsida. Det är en riktig bragd för mig som är väldigt kvällstrött. Jag fick i alla fall färdigt hela sidan till slut och har skickat den till systern för kommentarer. Hoppas hon är såpass nöjd att jag kan vänta till nästa helg med att fixa till den mer.

Veckan har varit hektisk. Sambon har varit i England o jobbat hela veckan och det är en massa tentor och prov för ungarna. De större klarar sig egentligen helt själva med sina universitetsstudier med det blir ändå en hel del korrekturläsning för min del. Kul att de vill ha den hjälpen :)

En annan dotter försöker komma ikapp sitt eget slarv den här terminen och hon har suttit bredvid mig i soffan och skrivit, diskuterat och skrivit lite till. Bra jobbat gumman! Nu fortsätter vi så lite till så är snart allt fixat.

Bonusdottern tar studenten och vi har försökt formulera en vettig inbjudan på de förtryckta inbjudningskorten där raderna som är små som attan. Förstår inte hur de tänkte när de tryckte så små rader? Man måste ju få plats med att skriva vem det är som tar studenten, vart utspringet sker och när mottagningen är. Nåja, vi lyckades pussla ihop det hela till sist.

Och sist men inte minst är det alla hushållssysslor som är ett jobb som aldrig tar slut. Jag tycker det är trist att laga mat. Allra helst när jag är hungrig för jag blir så otålig då. Att tvätta är roligare och jag väntar på att det ska bli så varmt att jag kan hänga tvätten ute.

Nu är det dags att dra igång dagen här. Längtar efter att få komma ut i solskenet och jag hade ändå tänkt att se om jag kan få liv i ett par buskar som fått mycket stryk av den stränga vintern. Perfekt kombination av nytta och nöje alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar