2010-04-17

Tjoho :)

Hej igen :)

Ännu en fullspäckad helg efter en lika fullspäckad vecka. Fredagskvällen tillbringades hemma hos kompisen Alex som firade sin födelsedag med att bjuda hem sin kusin, min sambo och mig på kalas. Födelsedagsbarnet (som egentligen fyller idag) bjöd på fördrink i form av champagne, god mat med vin till och trevligt sällskap. Kvällen avslutade vi med SingStar. På något vis lyckades vi få i oss en flaska champagne och 5 flaskor vin på fyra personer. Hm. Man får kanske börja ta det lite lugnare? Det blev i alla fall till att ta taxi hem för att klockan var så mycket att pendeltågen slutat gå.

Lördagen började lugnt och jag planterade mängden med frön som ska drivas upp innan jag planterar ut dem i växthuset. Alla frön fick inte plats och vi måste köpa fler minidrivhus för att kunna sätta allt vi vill. Det är verkligen konstigt att jag behöver fylla på med ett minidrivhus varje år. hur gjorde jag från början eller fattades det kanske plantor att sätta ut då?

Vi mätte alla möjliga mått i köket också eftersom vi ska lämna måtten till en köksfirma som ska arbeta fram ett förslag på nytt kök åt oss. Det är lite frustrerande att köket är litet och hästskoformat och har helt klart en del begränsningar. En del av problemet kan vara att jag gärna vill ha en massa köksyta och man kan inte göra ett rum större på insidan än vad det är på utsidan ;)

På eftermiddagen åkte vi och svågern till svärmor som bor på landet utanför Södertälje för att fira hennes födelsedag. Hon hade köpt smörgåstårta för att slippa laga mat den dagen (sund inställning tycker jag) men hade glömt att jag är laktosintolerant och ställde sig därför på förmiddagen och gjorde en egen åt mig. Gulligt!

Kvällen avrundades med Singstar med svågern och efter det Little Big Planet.


Idag ska vi köpa mer minidrivhus, skottkärra och arbeta i trädgården. Jag skulle behöva stuva om i garderoberna också för att göra det lättare att komma åt vår- och sommarkläderna. I eftermiddag ska vi grilla. Det blir årets första grillning på grillen men jag tror att vi äter inne ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar