2010-04-21

Fort, fort, fort .....

...... går mitt liv just nu.

Förut gnällde jag över att jag inte hade något att skriva om för inget hände i mitt liv. Nu händer det en massa saker både på jobbet och hemma och då varken hinner eller orkar jag att skriva.

I fredags var vi på födelsedagskalas hemma hos en kompis. Supertrevligt med god mat och gott vin. Vi sjöng lite Singstar framåt nattkröken och det var kanonkul. Det blev dock väldigt sent innan vi tog taxi hem.

Lördagen ägnades åt till att titta på kök, handla jord och frö. På kvällen åkte vi till svärmor för att fira hennes födelsedag. Vi blev bjudna på god mat och vin som vi valde att inte dricka med tanke på kvällen innan. Svågern följde med oss hem efter kalaset och vi passade på att sjunga lite Singstar när vi ändå hade festångan uppe. Svågern knallade hem strax efter midnatt.

Söndagen gick åt till att titta på ännu fler kök, tapeter och att handla en skottkärra. Efter det satte jag de flesta av fröna i alla mina små minidrivhus.

I måndags åkte vi och veckohandlade och röjde lite i köket och sedan var kvällen slut. Oj vad fort tiden kan gå ibland

Tisdagskvällen gick åt till att supporta min systers hemsidebyggande som hade fastnat i ett kritiskt skede.

Hela kvällen idag har ägnats åt att en kille från en köksfirma har ritat upp vårt nya kök. Vi har diskuterar centimetrar, vinklar och utdragbara skåp i flera timmar. Vi har inte hunnit prata om färger och material men en ny tid är bokad.

Nu hoppas jag att hela kvällen imorgon blir bara min så jag hinner tvätta en eller ett par maskiner eller läsa en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar