2010-04-06

Vansinnig dag och resereporter

Har upplevt en totalt vansinnig dag på jobbet idag! På förmiddagen avlöste möten varandra i ett rasande tempo och så fort det fanns en lucka på fem minuter var jag tvungen att uppdatera intranätet med material som rasade in i min mail.

Det hann bli lunch innan jag ens hann titta i webbens inbox och där upptäckte jag att det fanns 27 opublicerade rapporter som skulle läggas ut externt. 27 !!!!! Gissa om jag inte alls blev glad! Det blev till att sitta kvar på övertid för att hinna publicera alla.

Min sambo ringde strax efter fem och undrade hur nära hemmet jag befann mig. Vi skulle ha veckohandlat idag men med tanke på hur sen jag var, bestämde vi oss för att handla imorgon istället. Tur att frysen inte är tom ;)

Nu är jag i alla fall hemma och har ätit kvällsmat och läser bloggar. Eller om man ska vara noggrann, en blogg. Längre hann jag inte förrän jag upptäckte att Solresor har en tävling där man kan vinna en resa med familjen eller andra personer som man anger. Man behöver en bärbar dator, digitalkamera och en blogg för att kunna sköta sitt jobb. Inga problem för mig eller vem som helst i min familj. Av åtta personer är det bara två som inte har digitalkamera och fyra som inte har blogg.

Det skulle vara underbart och jättekul att vinna en sådan tävling. Jag har "anmält" hela familjen eftersom vi är så olika i våra krav på en härlig semester. I rättvisans namn måste ju alla få uppleva det de vill och det blir mycket att rapportera om på det viset. Resereporter låter som ett jobb för mig :D

Du kan anmäla dig till tävlingen på Solresors sida "Bli resereporter".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar