2009-01-28

Till min syster

Dagens blogg är tillägnad min syster. Hon är för övrigt den enda som läser min blogg ;)

Hej syster yster!

Dagens blogg skulle inte alls handla om dig. Jag hade samlat på mig lite svammel från jobbet och det är ganska många dagar nu jag har funderat på att skriva om tillsatser i maten. Nu blev det inte så för så for jag öppnade dagens nya inlägg lade sig titeln där av sig självt. Tja, nästan i alla fall ;) Det var ju jag som skrev den och jag står för den :D

Du, kära lillasyster, som föddes 4 år efter mig och som under vår barndom fått stå ut med både det ena och det andra, är nog den människa jag beundrar mest! Du är klok, driftig, vänlig och ger av dig själv på ett föredömligt sätt.

Tänka sig att jag när du var nyfödd försökte sticka dig med en hattnål. Jag minns inget av det och jag tror att den gången du band fast mig i skogen kompenserar ;) Eller alla de där gångerna du ville vara i mitt rum och bryskt blev utkörd när mina kompisar eller pojkvänner kom dit.

Kommer du ihåg när vi skulle dela rum och vi mitt i natten började möblera om och göra om i garderoberna ;) Mormor, som var barnvakt, blev lite sur vill jag minnas. hehe Eller den gången i Falkenberg när du och jag skulle göra köttbullar och tyckte att köttbullssmeten var så god att vi åt upp allt innan vi stekte någon köttbulle? Fnissar vid minnet.

Tänk så mycket roligt vi har haft tillsammans både du och jag och våra barn. Tänk så många bekymmer vi har löst bara genom att sätta på kaffekannan och sätta oss vid köksbordet för att snacka igenom saker och ting. Om det fanns fler syskon som du och jag skulle världen vara en bättre plats :)

Saknar dig vansinnigt mycket och det ska bli underbart att bara få vara när vi träffas om två veckor.

Tack för att du finns!

1 kommentar:

  1. PUSS!
    Du är den bästaste syster ystern en syster kan ha. Love U!!

    SvaraRadera