2009-01-24

Om mig :)

Tjaha.

Jag skaffade mig en blogg för evigheter sedan men uppdaterade så sällan att alla snart övergav mig. Den som höll ut längst är också familjens pålitligaste bloggare, dottern Malin. När hon till slut gav upp hade hon säkert påminnt mig nästan ett halvår om att jag var en dålig (läs opålitlig) bloggare. Kom ihåg, du läsare, att hon faktiskt har rätt. Jag är inte den sortens människa som varje dag skriver långa (eller korta) intressanta stories. Det troligaste är att jag skriver ett par gånger i veckan i början och sedan blir det mer sällan.

Det är knappast som så att jag behöver göra en presentation för 99,9 % av de som hittar hit är troligtvis familjemedlemmar. Jag ska ändå presentera mig för det är odrägligt att hamna på sidor där man inte har en aning om vem det är som skriver.

Jag heter Monica, är nyss fyllda 46 och har fyra skönsjungande döttrar :) Jag bor i ett stort hus med sambon och hans två barn. Jag har också en mamma, pappa och syster (mycket viktig person i mitt liv :), två halvbröder och en styvbror. Mormor och farmor som var två oerhört viktiga personer i mitt liv är tyvärr döda sedan ett par år tillbaka. Mest av alla saknar jag mormor, eller gamlamormor som jag kallat henne genom alla år för att inte förvirra döttrarna med alltför många mormödrar :)

Jag har nog egentligen inga hobbies men när jag tar mig en funderare kommer jag på att jag ändå gör en massa olika saker. Jag älskar att spela spel och just nu är Facebook ett jättekul ställe att spela spel på. Hammerfall är min nyaste favorit där ;) Jag stickar, virkar och det händer även att jag syr. Jag bygger webbsidor,läser massor med böcker och älskar att odla egna grönsaker i mitt växthus.

Jag arbetar på en statlig myndighet som systemansvarig men har börjat leta efter något annat. Jag vill egentligen arbeta med utvecklingsprojekt och då helst med någon agile metod.

Jag är snabb att falla i skratt och jag har nog lite mer temperament än vad som är bra. Tror jag. För det är ju så svårt att beskriva sig själv. Man förändras genom åren och ibland glömmer man bort att man har lagt sig till med nya olater eller att man har förändrats på andra sätt ;) Jag får nog be döttrarna eller systern beskriva det här istället.


Detta får räcka som start på min nya blogg. Med lite tur uppdaterar jag imorgon också ;)

// Kramisar :)

1 kommentar:

  1. Klockrent, kära syster.. Klockrent!

    (Längtar också.. 19 dagar kvar..)

    SvaraRadera