2009-01-30

Marockosvammel

Hmmmmmm ....

Nu går det, som ni kanske märker, lite utför med det där med täta uppdateringar. Häromdagen, när jag var på jobbet, hade jag jättemånga tankar om vad jag skulle skriva om men när jag kom hem var jag för trött. Jag funderade på att bara lägga in ett par ord för att ha fixat uppdateringen men struntade i det till slut. Det blir nog gärna lite trögt när man inte skriver om något som man brinner för.

Nu är det mindre än två veckor kvar till avresan. Börjar få resfeber redan. Det är helmysko hur mycket resfeber man kan få och av vad. Jag veckopendlade i ett par år eftersom jag bodde på en ort och arbetade på en annan. Om jag inte minns fel höll jag på med det där i nästan fem år. Trots det får jag lite resfeber när jag ska åka samma sträcka för att hälsa på döttrarna och systern. Konstigt! Marocko ligger ju lite längre bort och det känns mycker mer OK att få resfeber när man ska ut på en sådan resa. Jag har dessutom aldrig varit där så det ska bli superspännande! Pirr i magen alltså :)

När man reser ska man ha ett bra och intressant ressällskap. Helst ska personen eller personerna vara pigga och glada utan att vara alltför spralliga och påträngande. De ska kunna ligga i en solstol en hel dag eller hitta på roliga saker utan alltför lång planering. Det är inte helt fel om ressällskapet dessutom kan prata om intressanta saker eller vara tysta, allt beroende på vad man själv är sugen på. Tänka sig att det här stämmer precis in på hur min syrra är och det är ju bra eftersom hon är den jag reser med. ;)

Idag måste jag börja lägga upp byxor, flytta knappar i klänningar och göra lite andra ändringar på plagg i min sommargarderob. Jag hittade en superrea på ett ställe och köpte lite plagg med Marocko i bakhuvudet. Eftersom det var kallt här och jag inte kunde använda tunna toppar eller ärmläsa klänningar hamnade allt i garderoberna utan ändringar. Det var ju så långt kvar tyckte jag. :)

En ny resväska är också inköpt och jag tror att jag ska inviga den på den här resan. Jag tror att den är lite större än den jag köpte för några år sedan och eftersom jag inte har en aning om hur mycket, eller vad, jag kommer att köpa i Marocko, känns det bra att ha lite extra utrymme. Jag kommer inte att handla en get i alla fall trots att researrangören noggrant talade om att sådana finns på marknaden. hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar