2010-07-11

Vårt hus

Jag gillar vårt hus! Framsidan ligger i Sydväst och baksidan i nordost. Mot framsidan av huset ligger vardagsrum, sovrum och allrum.



Husets framsida 2002 och husets framsida idag.


På ena kortsidan är ingången och där finns också husets ena garage under balkongen. Garaget är mycket smalt och rymmer gräsklippare och diverse andra trädgårdsredskap.


Husets ena kortsida 2002 och idag.


Baksidan rymmer hall, sovrum, kök, dusch och toa, bastu och tvättstuga. På baksidan, fast ute på tomten, finns också växthuset, drivbänkarna, torkvindan och en brunn.




Husets baksida 2002 och idag.


Från baksidan av huset finns en trappa upp till andra våningen och när man kommit upp för den möts man av det bästa jag vet: vår altan! Husets andra kortsida rymmer alltså altanen och hur jag än försöker fota den får jag inte med hela. Jag behöver en vidvinkelkamera tror jag ;)


Altanen från "trädgårdssidan" 2002 och idag.



Altanen från "gatuhållet" 2002 och idag.

Vårt hus har två våningar. Bottenvåningen som ligger mestadels ovan jord är alltid sval och är ett bra ställe att vara på när man är varm. Övervåningen är alltid varm, även när det är smällkalla 20 minusgrader ute. Där gäller det att vädra, vädra och vädra om man ska överleva.

29 grader varmt ute klockan 7 i morse och jag ställde upp alla fönster och dörrar i förebyggande syfte. Huset ligger ju så att vardagsrummet och en del av sovrummen ligger i söderläge och det hjälper inte att fälla ner persienner när det är jättevarmt ute.

Nu har vi humana 25 grader inne och det är 27 ute. Läckert :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar