2010-07-02

Första semesterveckan är slut

Idag är första semesterveckan slut och här kommer en sammanfattning ;)

Sambon jobbade på Mallorca hela förra veckan och kom hem lagom för att fira midsommar. Några andra som också firade midsommar med oss var döttrarna och svågern. Det börjar bli en verkligt kul tradition fast förra året var pojkvännerna med. I år var det dock bara en pojkvän som kunde så vi blev bara 10 som firade. Som vanligt åt vi gott och mycket ute på altanen och när vi höll på att svimma av värmen gick vi inte en stund och gjorde ett musikquiss som Sofie hade förberett. Jag suger på sådana tävlingar. Jag kan sjunga låtarna, kanske till och med i sömnen, men vad den som sjunger heter, vad låten heter och när den gjordes är information som helt enkelt inte kan fastna i mitt huvud.

På kvällen körde vi SingStar i flera timmar. Först körde vi i lag i ett par vändor men som vanligt slutade det med att alla ville sjunga sina favoritlåtar. TUR att vi bor i hus och att vi har tåliga grannar. Döttrarna har vackra men starka röster och det blir varmt så alla fönster och balkong- och altandörrarna står på vid gavel.

En nyhet i år var att vi skulle spelat Little Big planet tillsammans också men av någon anledning blir vi aldrig färdiga med musik i den här familjen.

Vid tvåsnåret blev vi alla plötsligt dödströtta och gick o lade oss. Förra året klarade vi oss till 4 på morgonen. Kanske har vi alla blivit ett år äldre? ;)

Dagen efter gjorde vi en bamsefrukost och när den var uppäten plockades Singstar fram igen och tjejerna trallade på som sjutton innan de drog vidare till sin pappa för att fira midsommardagen med honom.

Resten av veckan då?

Jo, vi gick och handlade korsordstidningar och böcker i början på veckan och har suttit många timmar på vår sköna altan under parasollen och löst korsord, läst böcker och slöat. Jag har faktiskt gjort lite i trädgården också men inte speciellt mycket. Semestern är till för att vila på :)

Vi skulle försöka få till en liten afterwork innan kompisen åker till sitt lantställe men det blev inte av. Vi har en mycket stor och bekväm altan och det är svårt att slita sig från den ;)

Idag kom vi hem från en Åboresa, sambon och jag, Ungarna ville inte följa med så vi åkte själva. Underbart väder i Sverige och kallt och mulet i Finland. Hemma är bäst ;) Fast det var en kul resa och vi gjorde en trevlig ny bekantskap. Konstigt, men det händer varje gång vi reser med båtarna. :)

Vi traskade upp till discot också och begärde genast att diskjockeyn skulle spela La Viva Vida och det gjorde han :) Tro nu inte att det var min, eller sambons, otroliga charm som hjälpte oss. Nej, killen i fråga är en av döttrarnas pojkvän och både döttrarna vi och han gillar den låten :D

Vi lade oss vid två och 5,30 tutade det i högtalarna och kaptenen meddelande något. Då var jag inte alls glad. Jag hade gärna sovit ett par timmar till. Tyvärr håller de på att annonsera landstigningen i en timmas tid och när de är klara är man ju klarvaken själv. Både jag och sambon kände oss, och såg ut som, lik. Vi stapplade tillbaka till sängarna och sov i ett par timmar till innan vi var redo för världen.

Eftermiddagen i dag har tillbringats på soldäck med dotterns pojkvän och vi satt i flera timmar i solen med alldeles lagom sjöbris viftande i håret och smaskade på nygrillad hamburgare och kaffe med chokladmuffins. I sådana lägen känner jag verkligen att jag har semester och bara njuuuuter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar