2009-12-05

Fylld dag

I natt kom sambon hem från en veckas arbete i England. Någon gång framåt småtimmarna upptäckte jag att han var hemma igen och smög mig nära. Jättemysigt! Fast jag sover nog inget vidare djupt när jag ligger på hans arm och det märker jag nu när jag sitter o gäspar oupphörligen fast det är lördag, klockan bara är 22 och jag sov länge i morse.

Hela första halvan av dagen försvann när vi bakade lussekatter, putsade koppar, diskade ur glöggkopparna och dammsög. Andra halvan av dagen gick åt till att glöggfika med goda vänner för att sedan gå vidare till lokalkrogen och äta kvällsmat. Jag glömde bort att min mage mår bäst av laktosfri kost och åt en verkligt god dippsås till min grillade lax.

Nu sitter jag i soffan och jäser av sockerchock och mättnad. Magen är dessutom i uppror och gurglar vilt av gräddfilen. Ute regnar det envist och marschallerna har slocknat. Trots det får man nog säga att det varit en skön lördag.

1 kommentar:

  1. Duktigt, det är med kopparen!
    Jag har nästan ingen koppar att putsa längre, och den jag har putsar jag inte så det stör. Vet inte vad min mamma egentligen skulle ha sagt om att jag avyttrade större delen av samlingen för en spottstyver på loppis i våras.

    Har sett spår av dig på min blogg! Kul!

    SvaraRadera