2010-05-18

Beach 2010 .... glöm det!

Jag har blivit en knubbis i kubik!

När värmen kom häromdagen skulle jag ta på mig en anings svalare kläder. Trodde jag ja! Jag tog fram en favoritklänning. Det är en klänning i trikå som passar jättebra både med och utan tights. När jag skulle dra den över huvudet fastnade den över bysten. Jag drog och slet och till slut fick jag ner den en aning. Det var då jag gjorde den fasansfulla upptäckten! Mina höfter har svällt minst tre storlekar över vintern. Hur jag än drog och slet satt klänningen fast, korvad över magen.

Eftersom jag har problem med min mage som sväller mycket när jag inte mår bra, äger jag en uppsättning med mer lössittande kläder. Gissa om jag blev förvånad när två knappar sprätte iväg när jag försökte knäppa min rymliga skjorta. Den var rymlig förra året, inte i år! Kjolen jag brukar ha ihop med skjortan fick jag inte upp över höfterna och vid det här laget var jag varm, svettig och hade redan missat tre tåg. Till slut hittade jag något att ta på mig och rusade iväg till jobbet.

På lunchen handlade jag två tunikor, en kjol och ett par byxor och när jag ikväll skulle hänga in de nya plaggen i garderoberna fick de inte plats. Jag lyfte ut de gamla kläderna och började prova. för det är ju ingen idé att ha för små kläder hängande. Usch vad jobbigt det var! Man blir så varm av att ta på och av plagg efter plagg eftersom de faktiskt är för små. Nu är jag i alla fall klar och jag tror att jag ska sy lite kläder i en större storlek för ska jag handla nya kläder i den omfattningen jag behöver, lär jag bli ruinerad.

2 kommentarer:

  1. Verkar som vi har "råkat ut" för samma "sjukdom" ... men jag tror mer på att det har varit för mycket fukt i garderoben med tanke på hur blöt och regning november var och sen kylan på det som kom i januari ... *skratt*.
    Jag har lagt "beach 2010" på hyllan och satsar på "Beach 2012" istället (då kanske man har en liiiten chans *skratt*)

    SvaraRadera
  2. Välkommen i gänget ;o)

    Men med GI-metoden går det utmärkt att tappa både kilon och äta vansinnigt gott. Jag vet, har tappat en del och ska fortsätta en bit till.

    SvaraRadera