2010-06-17

Köket ...

... är nu beställt!

Vi började arbeta med planeringen för två månader sedan och har haft ett otaligt antal träffar med säljaren på köksfirman för att få det precis som vi vill. En mycket samarbetsvillig person som inte alls har surat när jag har föreslagit ändring efter ändring ;)

Snickaren är vidtalad och ska börja riva gamla köket första augusti och nya köket levereras den 16-19 augusti. Efter det tar det ett par veckor till innan allt är klart.

Själva köksdelen är inte överdrivet stor men hela köket med matplats och den lilla "halldelen" blir en del kvadrat. Taket ska fixas, tapeter ska upp, ytor ska målas, och golv ska bytas ut. Det här tar en del tid, kan man ju förstå men jag är en ivrig person och hoppas därför att det inte tar alltför lång tid att få nya köket på plats.

I natt har jag sovit vansinnigt dåligt. Jag vet inte hur många gånger jag har vaknat och tänkt att det är morgon men det har varit alldeles för många gånger! Nu är jag sådär grinig som små barn brukar vara när de är trötta. Hoppas att mitt vanliga goda humör återvänder när jag börjar dra mig mot jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar