2010-02-01

Så var det dags igen

Jaha, så var det dags igen för lilla "skämmas för att jag är urkass bloggare".

Idag fick jag en kollegas blogglänk och när jag började läsa hennes intressanta blogg kom jag på att jag har en egen blogg också ..... som jag har glömt bort IGEN! Det var inte ett halvårs uppehåll den här gången, familjen började inte skicka påminnelsemail och jag kom ihåg mina inloggningsuppgifter. Det är ju bra! Det betyder att jag slipper skaffa en helt ny blogg vilket väl har hänt ett par gånger innan ;)

Det var ganska kallt häromdagen och jag frös ordentligt.
Skönt att ha en bastu i sådana lägen ;)



Jag har en period just nu när jag känner en massa borden:
  • Jag borde gå ner ett par kilo
  • Jag borde sluta röka
  • Jag borde färga om håret
  • Jag borde åka hemifrån tidigare eftersom det är vinter = trafikkaos på pendeln
  • Jag borde sy köksgardinerna (gammalt borde från 2008)
  • Jag borde ..... Äh orkar inte!




Istället sitter jag i soffan och myser för att det är kallt och snöigt ute, smaskar frukt och choklad och bara är. Jag kan unna mig det eftersom våren brukar ge mig en rejäl energikick. Då gäller det att ha rejält med saker att göra.



Jag har varit sugen på att göra något åt köket länge nu och jag och sambon har kommit på en idé som kanske kan fungera om vi har tur. Vi har en gammal skorstensstock som egentligen fungerar - fast vi inte har något att elda med. Nu funderar vi på om man skulle kunna göra en öppen spis i den, med öppningen mot köket och om man kan riva en vägg i köket som vi misstänker kan vara bärande. Oj vad jag har många planer för detta kök om det bara går!



Diskmaskinen längst till vänster och väggen jag vill riva till höger.
Jag kunde inte backa mer utan att sitta på köksbordet ;)


Väggen jag vill riva fram till skorstensstocken.
Skorstensstocken börjar ungefär vid bågen och slutar vid blomman.

Håll tummarna att det blir grönt ljus för någon form av öppen spis i köket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar