2009-02-10

Sömnigt svammel

Jisses vad jag är trött!

Flera nätter i rad har jag drömt konstiga drömmar och vaknat för att sedan inte kunna somna om igen. Det är säkert förväntningarna inför Marockoresan som ställer till det hela. I natt drömde jag den sjukaste drömmen so far. Det är väldigt svårt att beskriva drömmar men jag gör ett försök.

Jag satt på planet när en flygvärdinna kommer fram till mig och talar om att planet inte kan lyfta förrän jag har samlat ihop tillräckligt många burkar. Hennes min var mycket förebrående och jag förstod att jag var den enda passageraren som inte hade gjort burkinsamlingen. Fy på mig!

Vips var jag förflyttad till en skärm och på skärmen faller en blå burk sakta från himlen. Snabbt tar jag en mus och klickar på burken som lägger sig som en poäng i nedre kanten. En poäng av minst fem. Maxpoängen verkar vara tio. Burk nummer två och tre ramlar ner i snabb följd och sedan händer ingenting. När jag väntat jättelänge tänker jag starta om spelet. Det måste ju vara en bugg som gör att inga fler burkar faller och någonstans har jag alla otåliga resenärer som vill flyga till sin destination i bakhuvudet. Då uppenbarar sig flygvärdinnan igen ilsket blängande på mig och säger på skarpen till mig att inte stänga av. Jag blev förbaskad på hennes ton och vaknade tänkandes att de faktiskt kunde informerat om burkinsamlingen i förväg.

Jaha, så nu vet ni hur mina senaste nätter har varit. När jag vaknar till efter ett par timmars sömn har jag väldigt svårt att somna om. Som tur är har vi extrasängar i huset och de är färdigbäddade så det är bara att flytta över till en ny säng och somna om. De tidigare nätternas drömmar minns jag inte men jag gissar att jag kommer sova gott ett par nätter när som helst ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar